Customer Relationship Management
Challenges
Execution
ความพึงพอใจของลูกค้า
พร้อมกันนี้ บริษัทฯ ได้นำผลการสำรวจความพึงพอใจมาประเมินและวิเคราะห์ผล เพื่อนำมาพัฒนาและปรับปรุงให้สามารถสอดรับความคาดหวังของผู้มีส่วนได้เสียได้อย่างมีประสิทธิภาพมากยิ่งขึ้น
นอกจากนี้ บริษัทฯ ยังให้ความสำคัญอย่างยิ่งต่อประสบการณ์ที่ดีของลูกค้า จึงได้กำหนดให้ช่องทางการร้องเรียนจากลูกค้าและบุคคลภายนอกทั้งที่เป็นลายลักษณ์อักษร โดยวาจาหรือช่องทางการสื่อสารต่างๆ ที่เกี่ยวข้องกับปัญหาต่างๆ ตลอดจนการปฏิบัติงานของพนักงาน เพื่อให้บริษัทฯ สามารถแก้ไขข้อร้องเรียนได้อย่างเหมาะสมและรัดกุม พร้อมทั้งมีกระบวนการปรับปรุงผลิตภัณฑ์และบริการที่ดียิ่งขึ้น
Customer satisfaction evaluation
Bang Pa-in Cogeneration Phases 1 and 2

Operation and product enhancement
The majority of complaints concerned flicker due to short-circuits in EGAT’s power lines. The company thus held meetings with its customers to discuss appropriate solutions as well as inspect and adjust the electrical protection settings of the customers’ machines according to engineering principles and the machines’ capacity. The troubleshooting significantly reduced such issues, thereby eliminating disruptions in customers’ production and achieving customer satisfaction.
Complaint channels
Bang Pa-in Cogeneration Phase 1 and Phase 2
Success indicator | Performance | ||||
---|---|---|---|---|---|
2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | |
Level of customer satisfaction (%) | 95.18 | 91.67 | 97.39 | 97.21 | 95.0 |
Customer relationship management
To continuously foster confidence and relationship with customers, CKPower formulates annual plans for customer relationship management. In 2019, the company carried out customer relationship management activities as follows.
Customer relationship management activities
Bang Pa-in Cogeneration Phase 1 and Phase 2


Customer data protection
CKPower attaches great significance to customer data protection. To this end, the company has prescribed levels of clearance to prevent leakage to external parties as well as formulated guidelines for information disclosure in line with the guidelines for listed companies issued by the Stock Exchange of Thailand. Furthermore, the company encourages the use of IT systems with systematic tracking procedures and risk management, and promotes cybersecurity and security measures for IT systems for all of the company’s IT operations and IT risk management.